RAMOWY ROZKŁAD DNIA W NIEPUBLICZNYM PUNKCIE PRZEDSZKOLNYM PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ IM.JANA PAWŁA II W MŚCIOWIE ROK SZKOLNY 2020/2021
6.30-8.00 |
6.30-8.00
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, dydaktyczne i inne. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami. |
8.00-13.00 Realizacja Podstawy Programowej |
8.00-8.40 |
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Ćwiczenia poranne z określonym elementem ruchu lub zabawy przy muzyce oraz śpiewem. |
8.40-9.00 |
Czynności porządkowe, sanitarno-higieniczne, przygotowanie do śniadania |
|
9.00-9.30 |
Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia Czynności samoobsługowe, przygotowanie do zajęć. |
|
9.30-10.15 |
Zajęcia dydaktyczne wg planu obejmujące wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania z zachowaniem przerwy między zajęciami. Zabawy rytmiczno-muzyczne. Zabawa ruchowa i swobodna działalność dziecka przy niewielkim udziale nauczyciela. |
|
10.25-11.15 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinanie guzików, suwaków) Pobyt dzieci na powietrzu:; pobyt w ogrodzie przedszkolnym, boisku szkolnym: podejmowanie przez dzieci różnorodnej, swobodnej lub zainspirowanej przez nauczyciela działalności: bezpieczne zabawy na sprzęcie, obserwacje przyrodnicze lub przy niekorzystnej pogodzie: zabawy ruchowe w sali. Powrót do przedszkola – samodzielne odkładanie (nauka rozbierania się) |
|
11.15-11.30 |
Czynności porządkowe, sanitarno-higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
|
11.30-12.00 |
Obiad – prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura zachowania się przy stole. |
|
12.00-12.15 |
Czynności sanitarno-higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do odpoczynku. |
|
12.15-13.00 |
Odpoczynek poobiedni. Słuchanie utworów literatury dziecięcej oraz muzyki relaksacyjnej. |
|
13.00-16.30 |
13.00-13.45 |
Zabawy dydaktyczne. Zabawy samodzielne według zainteresowań dzieci. Działalność plastyczna. Gry i zabawy o charakterze rytmiczno-muzycznym. |
13.45-14.00 |
Czynności sanitarno-higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. Przygotowanie do podwieczorku. |
|
14.00-14.20 |
Podwieczorek. Utrwalanie zasad kulturalnego spożywania posiłku. |
|
14.20-14.45 |
Zabawy muzyczno-ruchowe. |
|
14.45-16.30 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy dowolne i tematyczne wg zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domu. |